lördag 5 juni 2010

Färdig sjuksköterska

Ja, nu helt plötsligt är jag klar.. vad hände, hur gick sista terminen så fort.. jag har inte hunnit med att smälta och ta in att jag är klar nu. Var och hämtade mitt id-kort där jag ska jobba i sommar och det står mitt namn och sjuksköterska på samma kort - konstigt men lite coolt ändå.
Jag är väldigt stolt må ni tro, jag har under dessa 3 år studerat på heltid med två små barn och en man som mesta tiden jobbat borta. Jag har dessutom gjort det så bra att jag inte haft någon omtentamen, duktig Tina!!!

Det pirrar i magen och har gjort det nu sista veckan.. på måndag smäller det, då börjar inskolningen som färdig sjuksköterska och jag ska då efter 2 veckor stå på egna ben och arbeta inom mitt nya yrke. Jag hoppas att jag kommer att känna att det är roligt om än det kan vara jobbigt från början. Tänkte för mig själv igår att jag kanske ska börja skriva lite dagbok nu under mina första 3 månader som ssk, för att sen kunna gå tillbaka och se att jag faktiskt utvecklas och lär mig nya saker varje dag och att jag trivs inom mitt nya yrke.

Jag har en dröm om att bli barnmorska en dag.. men just nu nöjer jag mig med att komma in i min nya roll och att jag får prova på lite olika saker.. kanske finns det annat där ute som passar mig bättre, vem vet.. kommer kanske inte att vara så aktiv med bloggande och annat, eftersom jag tror att jag kommer att gå in i detta nya med all min energi.. allt för att bli en duktig sjuksköterska men också för att lära mig så mycket jag kan under sommaren.

Hoppas ni får en härligt lagom varm och skön sommar, jag får lov att njuta under mina enstaka lediga dagar med 100 %. Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar