söndag 24 oktober 2010

Hösten är här.. fast det är mer som vinter

Hösten ja, den vackra fina med klar luft och skinande sol... helt plötsligt blev det vinter istället. Mig gör det inget.. det är härligt med vitt.. då det blir lite ljusare i detta mörker som vi har.

På jobbfronten rullar det på.. det finns behov av ssk vikarier vilket är toppen, synd bara att min man jobbar borta och vi har inget nattdagis så jag har svårt att tacka ja till allt. Nu håller jag på att inskola mig på psykkliniken också.. där finns större chans till lite framförhållning vilket är bra.

Livet rullar på, höstens sjukdomar är här och jag har åkt på den första stora förkylningen.. så nu kurerar jag och hoppas bli frisk snart.. barnen är som snoriga till och från hela tiden.. men det är ju som det ska vara.

Känner en viss längtan.. efter våren.. men det får man slå bort.. vintern blir så lång om man börjar längta redan.

Ha de gott och glöm inte va snäll så tomten kommer med paket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar